과학기술과 경제

자율주행 필수 인프라 C-V2X

내일을 보다~ 2021. 1. 2. 20:09

자율주행 필수 인프라 C-V2X

 

Cellular Vehicle-to-Everything, C-V2X란 무엇인가?

C-V2X의 정의는 셀룰러-차량 · 사물통신(C-V2X)이다. 이러한 것은 이동통신망을 통해 차량과 차량, 차량과 보행자, 차량과 인프라 간 정보를 공유하는 기술이다. 

 

 

5G프럼의 교통융합위원이란 페이스1단계인 5G 이동통신 자체를 상용화시키기 위한 단계를 지나서, 이러한 이동통신을 '버티컬 인더스트리' 자동차,공장,시티의 적용시키는 2번때 단계라고 보면되고 5G+단계로 진화되면서 자울주행, 스마트공장, 스마트시티 등 이러한 응용산업에 적용하기 위해서 위원회를 구성하였다고 한다.Cellular Vehicle-to-Everything, 즉 C-V2X 이러한 기술을 자율주행에 응용하기 위해서 여러가지 기술,주파수,기술정책,산업을 다루기 위해 구성되었다고 한다. 완전한 자율주행단계인 5단계 자율주행 자동차를 운행하기위해서 라이다 기술과 레이더 기술 여러가지 기술을 융합하여 앞으로의 자동차에 반영을 할 것이라고 생각한다. 그러나 이러한 것만으로는 한계가 있다고 생각한다. 따라서 C-V2X통신기반의 기술을 바탕으로 자동차가운행되어야하지 않나 생각한다고 한다.

이러한 기술은 교통효울의 증가에 제대로 된 개선효과를 얻을수 있다고 생각한다.

C-V2X 기술의 비용을 수치적으로 한번 계산을 해보자. 기술의 적용으로 인한 사회적 비용 감소 정도를 계산을 해보면, 미래의 자율주행자동차에 C-V2X 통신기능을 장착함과 동시에 얻을 수 있는 사회적 비용 상의 긍정적인 점을 계산해보자.

이러한 사회적 비용 계산을 위하여 2018년도 차대차, 차대사람 경우의 국내 교통사고 통계치로 표본을 만들어 왔다. 그리고 여러가지 많은 사고로 인하여 생기는 경상, 중상, 사망으로 이어질 수 있는 표본확률 구하였으며 교차로 여부, 도심, 교외, 고속도로 등 여러가지 교통상황을 경우를 모두 고려하여 계산한다. 또한, C-V2X 기술의 차량과 보행자에의 보급율과 더불어, 사고나 긴급상황 시, 차량에서 차량, 또는 보행자에게 경고정보가 성공적으로 전달되는 확률, 즉 평균 패킷수신율 (PRR: Packet Reception Rate)을 도심, 교외, 고속도로의 3가지 도로 상황, 교차로 여부, V2V 또는 V2P 여부를 모두 고려하여 각기 복합적으로 계산한다.

 

Essential infrastructure for autonomous driving C-V2X

What is Cellular Vehicle-to-Everything, C-V2X?

 

The definition of C-V2X is cellular-vehicle/things communication (C-V2X). This is a technology that shares information between vehicles and vehicles, vehicles and pedestrians, and vehicles and infrastructure through mobile communication networks.

5G Frum's Transportation Convergence Commissioner As a result, it is said that a committee has been formed to apply these technologies to such application industries, such as self-driving, smart factories, and smart cities. It is said that it was constructed to deal with industry. In order to operate a 5-stage self-driving car, which is a completely autonomous driving stage, I think that it will be reflected in future cars by fusion of various technologies of lidar technology and radar technology. However, I think there is a limit to this alone. Therefore, they think that cars should be driven based on C-V2X communication-based technology.

I think that such technology can get a proper improvement effect in increasing traffic efficiency.

Let's calculate the cost of C-V2X technology numerically. Calculating the degree of reduction in social cost due to the application of technology, let's calculate the positive points in social cost that can be obtained at the same time as equipping the C-V2X communication function in future autonomous vehicles.

For this social cost calculation, a sample has been made from the statistics of domestic traffic accidents in case of car-to-car and car-to-car in 2018. In addition, sample probabilities that can lead to minor, serious, and death caused by various accidents were obtained, and various traffic conditions such as intersections, city centers, suburbs, and highways were calculated considering all cases. In addition to the penetration rate of C-V2X technology to vehicles and pedestrians, in the event of an accident or emergency, the probability that warning information is successfully transmitted from vehicle to vehicle or pedestrian, that is, the average packet reception rate (PRR) Each of the three road conditions of the city center, suburbs, and highways, intersections, and V2V or V2P are considered and calculated in a complex manner.

 

 

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