과학기술과 경제

테슬라 VS 애플카 3탄

내일을 보다~ 2021. 1. 9. 20:38

테슬라 VS  애플카 3탄

 

 

지난번에 이어서 오늘도 테슬라와 애플카에 대해서 마저 이야기를 해보려고 한다. 지난번에는 직접적으로 전기차, 자율주행자동차에 확대에 따라서 시장에 대해서 이야기를 해왔다. 그러나 여기서 연쇄적으로 이 두기업으로 인해서 전기차 시장을 이야기 하되, 관련된 이야기를 해보려고 한다. 다들 두 기업에 전기차, 자율주행차 관해 연구 및 여러 인터뷰로 인하여 전기차, 자율주행차에 대해서만 신경이 가있는 것 처험 보인다. 그러나 이것만이 중요한 것이 아니다!!

 

위 사진은 미국의 전기 차저 시스템의 관한 사진이다. 위와같이 이것은 16년도 사진이고 미국의 에너지 교통부에서 발표한 사진이고 차지 시스템 아울렛을 나타난 지도이다. 만약 전기차가 수요와 공급이 늘어나게 되면, 전기의 양과 전기충전 차저는 현저히 부족할 것이라고 생각한다. 공공재가 아닌 개인 사유재에 있어서 미국은 현재 한 블록의 대략 6가구 정도가 거주하고 있으며, 한블록 당 하나의 충전기로 이용한다고 한다. 20년도 통계 자료에 따르면 미국인구의 전체 대비 하나의 충전 시스템으로는 대략적으로 15~18%정도를 쓸수 있다고 한다. 그러나 현재는 한 블록당 1가구정도만 전기차를 쓰고 있다. 21년도에는 약 2대이상으로 여겨지며, 2대로 바뀔경우 24~28%정도 전류가 각 블록당 쓰게된다고 한다. 따라서 앞으로 전기차는 내연기관 차보다는 폭발적으로 늘어날 것이라고 필자는 생각하며, 차저 시스템에 인프라도 폭발적으로 확보 해야한다고 생각한다.

 

이러한 인프라를 구축하기 위해서는 지금의 각 블록당 있는 차저 시스템에 트렌스포터 교체를 위해서 배선공사를 대대적으로 해야할 것이다. 전기차의 비중이 늘어남에 따라서 전선굵기가 굵은 높은 암페어가 흐를수 있는 전선을 설치 해야 하기 때문이다. 이러한 영향으로 전기의 수요는 높아질 것이며, 전세계가 탄소 저감에 민감한 시기이기에 우리는 친환경 발전소에 영향력이 커지고 친환경 발전에 관한 연구가 발전되지 않을까 싶다 

 

 

 

Tesla VS Apple Car Part 3

 

Continuing from last time, I'm going to talk about Tesla and Apple Car. Last time, we talked about the market directly as it expands to electric vehicles and autonomous vehicles. However, here we are going to talk about the electric vehicle market because of these two companies in series, but we want to talk about it. Both companies seem to be concerned about electric vehicles and self-driving vehicles only because of research and interviews on electric vehicles and autonomous vehicles. But this is not the only thing that matters!!




The picture above is a picture of the US electric charger system. As above, this is a 16 year picture, a picture released by the US Department of Energy and Transportation, and a map showing a charge system outlet. If the demand and supply of electric vehicles increase, I think the amount of electricity and electric charging charger will be remarkably insufficient. In terms of privately owned goods, not public goods, about 6 households in one block currently reside in the United States, and they are said to be used as one charger per block. According to statistics for the year 20, it is estimated that about 15 to 18% of all Americans can use a single charging system. However, currently, only one household per block uses electric vehicles. In the 21st year, it is considered to be more than 2 units, and it is said that if the unit is changed to 2 units, about 24 to 28% of the current is used per block. Therefore, I believe that electric vehicles will increase explosively rather than internal combustion engine vehicles in the future, and I think that the infrastructure for the charger system should also be explosively secured.




In order to build such an infrastructure, it will be necessary to perform extensive wiring work to replace transporters in the current charger system for each block. This is because, as the proportion of electric vehicles increases, it is necessary to install a wire that can flow a high amperage with a thick wire. Due to this influence, the demand for electricity will increase, and since the world is sensitive to carbon reduction, we would like to see greater influence on eco-friendly power plants and research on eco-friendly power generation.

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