과학기술과 경제

테슬라의 자율주행기술

내일을 보다~ 2020. 12. 18. 19:00

테슬라의 자율주행기술

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이번 글에서는 자율주행이란 무엇이고 화재의 자동차 회사인 테슬라에 대해서 생각을 적어 볼 것이다.

 

우선 자율주행이란 운전자가 직접 운전하지 않고 차량이 스스로 도로에서 달리게 하는 일을 말한다

이러한 자율주행에서도 단계를 구분 짓고 있다.

 

자율주행기술동향-기술수준 구분, 한국교통연구원, 2016.

위에 표를 참고하게 되면 크게는 사람이 주행환경을 모니터링을 하는지, 자율주행 시스템이 주행 환경을 모니터링을 하는지로 구분 되고있다. 그리고 각각 0단계부터 5단계까지 6단계로 나뉘고 있는 것을 보여준다.

 

현재는 테슬라의 자율주행ADSA시스템 즉, 오토파일럿시스템(Autopilot)은 5단계가 아니며 2단계이다. 이러한 기술을 현실에서 구현하고 사용하기에는 엄청난 양의 표본(주행 테스트)을 통해 자율주행 능력이 실제 운전자의 주행 능력보다 훨씬 우위에 있다는 사실을 증명해야하며, 규제하고 있는 기관의 승인을 받어야한다. 따라서 실제로 이러한 규제를 승인 받는데에 있어서는 많은 시간이 걸릴 수도 있다고 한다. 이러한 자율주행 기능이 추후에는 차량 무선 소프트웨어(Over-The-Air)와 여러가지 소프트웨어시스템들이 지속적으로 추가되며 상향될 것으로 예상된다. 그리고 각 국가에는 이러한 기술적인 문제가 법적인 테두리 안에서 포용될때 자율주행 레벨5가 실현될 예정이다. 그전까지는 '크루즈 컨트롤' 즉.속도를 자동으로 유지해 주는 크루즈 컨트롤처럼 자동으로 속도와 조향 방향을 조정해 주지만, 운전자는 항시 상황을 경계하고 있다가, 문제가 있는 경우 운전대를 꺾거나 브레이크를 밟으면 오토파일럿 모드가 해제되면서(혹은 자율주행 스틱으로 직접 해제할 수 있다) 운전 상황을 스스로 제어할 수 있게 된다.

 

자율주행의 관련된 기술에는 속도유지(Cruise Control), 차선 유지(Lane Departure), 차선 변경(Lane Change), 자동주차, 무인 이동 ,교차로 통과, 신호등 및 정지 표지판 제어등과 같은 기술들이 있으며,

 

현재 적용되는 기술에는 차선유지,속도 유지,자동 비상 제동(automated emergency braking),차선 변경,

고속도로 자율주행,주차장 무인 운행 ,신호등 및 정지 표지판 제어(Traffic Light and Stop Sign Control / Beta) ,신호등 및 정지 표지판 제어 녹색신호 인식가 적용되고 있다.

 

테슬라 CEO 일론 머스크는 오토파일럿을 자율주행 5단계서비스인 완전 자율주행 능력을 갖춘 버전으로 업데이트(베타테스트 형태)를 내놓을 것을 발표하였다.

 

Tesla's autonomous driving technology

 

 

In this article, I will write down my thoughts on what is autonomous driving and Tesla, a car company in fire.

 


First of all, autonomous driving refers to letting the vehicle run on the road by itself instead of driving the driver directly.

Even in such autonomous driving, the stages are divided.

When referring to the table above, it is largely divided into whether a person monitors the driving environment or whether an autonomous driving system monitors the driving environment. And it shows that each is divided into 6 stages from 0 to 5 stages.

Currently, Tesla's self-driving ADSA system, or Autopilot, is not in Stage 5, but in Stage 2. To implement and use these technologies in real life, it is necessary to prove that autonomous driving capabilities are far superior to the driving capabilities of real drivers through a huge sample (driving test), and must be approved by the regulatory agency. Therefore, it may take a long time to actually get these regulations approved. This autonomous driving function is expected to be upgraded with continuous addition of vehicle wireless software (Over-The-Air) and various software systems in the future. And in each country, level 5 of autonomous driving will be realized when these technical issues are embraced within legal boundaries. Until then, it automatically adjusts the speed and steering direction like the'cruise control', that is, the cruise control that automatically maintains the speed, but the driver is always alert, and if there is a problem, if you break the steering wheel or step on the brake When autopilot mode is released (or can be released directly with the self-driving stick), you can control the driving situation yourself.

Related technologies of autonomous driving include technologies such as Cruise Control, Lane Departure, Lane Change, Automatic Parking, Unmanned Movement, Intersection, Traffic Light and Stop Sign Control, etc.

 


Currently applied technologies include lane maintenance, speed maintenance, automated emergency braking, lane change,

Autonomous driving on expressways, unmanned parking lot operation, traffic light and stop sign control (Traffic Light and Stop Sign Control / Beta), traffic light and stop sign control, green signal recognition is being applied.

 


Tesla CEO Elon Musk announced that it will release an update (in beta test form) of Autopilot to a version with fully autonomous driving capability, a five-stage autonomous driving service.

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