과학기술과 경제

현대전기차 (E-GMP)

내일을 보다~ 2020. 12. 21. 02:40

현대전기차 (E-GMP)

현대의 E-GMP(Electric-Global Modular Platform)플랫폼은 전기차만을 위한 최적화 구조를 갖추고 있다.

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얼마전 현대자동차에서 전기차관련하여 새로운 신기술을 개발하였다.

E-GMP라는 새로운 기술이다. 이것은 현대자동차에게 있어서 새로운 패러다임을 제시할 것이며, 새로운 첫단추라고 필자는 생각한다.

위사진이 이번에 현대자동차에서 만든 'E-GMP'라는 기술이다 가운데 판에 전기배터리를 넣으며 (배터리를 6~8 넣을수 있다고 한다.) 스케이트보드 플랫폼이라고한다. 가운데 이부분을 늘리고 줄이고 하여 위에다가 차체를 얻어서 차를 생산하는 방식으로 전기차를 만들 것이라고 하였다. 테슬라와 모델과 비슷하게 말이다.

방향성의 관점에서는 현대 자동차가 이러한 전기차 플렛폼을 내놓으면서 얻을수 있는 효과는 묘듈화의 표준화이다. 따라서 하나의 모듈이기에 관리하기 보다 더 수월해질 것이며, 빠르게 다양한 전기차 라인업을 만들 수 있다고 생각한며, 생산효울이 높아져 수익성의 개선이 될거라 생각한다. 또한 이러한 E-GMP 기술로 특유의 부드럽고 안정적인 주행성능을 제공할 것이며, 견고한 차체 구조로 내구성의 안정성을 확보할 것으로 보여진다. 또한 항상된 사용성을 제공할 것으로 제공되어진다. 또한 이기술은 닥을 편평하게 만들 수 있으며 엔진과 변속기, 연료탱크 등 내연기관이 차지했던 공간을 없애여, 실내 공간의 활용할수 있고 구조적인 한계로 불가능했던 새로운 자동차 실내외 디자인이 가능하다. 이러한 이유로 자동차 엔진과 이러한 여러가지 내연기관보다 보다 더 인간 중심의 공간 혁신성도 꽤 하지 않을까라고 필자는 생각한다. 

기술적인 관점에서는 'E-GMP'는 1회 충전으로 국내 기준 500km 이상 주행을 할 수 있다고한다. 800V 충전 시스템을 갖춰 초고속 급속충전기 이용시 20분이면 80% 충전이 가능하다고 한다. 그리고 이러한 기술로 인하여 고용량 배터리 탑재가 가능하다. 따라서 후륜 기반에 전륜 모터로 사륜구동 시스템을 구축 할 수 있으며 고성능 모델에 적합한 구조이다. 또한 E-GMP는 세단, CUV, SUV 등 어떤 차종에도 적용이 가능하고 가속력이 좋아질 것이라 생각한다. 

 

따라서 앞으로의 국내의 전기차 시장에 새로운 패러다임과 신선한 충격을 주지 않을까 싶으며 아이오닉5와 기아 CV등 순차적으로 적용할 예정이라고한다.

 

 

Hyundai Electric Vehicle (E-GMP)

 

The Hyundai E-GMP (Electric-Global Modular Platform) platform has an optimized structure for electric vehicles only.

 

Not long ago, Hyundai Motor Company developed a new technology related to electric vehicles.

It is a new technology called E-GMP. This will present a new paradigm for Hyundai, and I think it is a new first button.

 

 

The picture above is a technology called'E-GMP' made by Hyundai Motor Company. It is said that it is a skateboard platform by putting electric batteries in the middle plate (it is said that 6-8 batteries can be put). He said that he would make an electric car by increasing and decreasing this part in the middle and obtaining a car body on top of it to produce a car. Similar to Tesla and the model. From the point of view of direction, the effect that Hyundai Motors can achieve by releasing such an electric vehicle platform is standardization of modularization. Therefore, since it is a single module, it will be easier to manage, and I think that it will be possible to quickly create a variety of electric vehicle lineups, and I think that it will improve profitability by increasing production efficiency. In addition, this E-GMP technology will provide unique smooth and stable driving performance, and it is expected to secure durability and stability with a solid body structure. It is also provided to provide constant usability. In addition, this technology can make the floor flat and eliminates the space occupied by internal combustion engines such as engines, transmissions, and fuel tanks, enabling the use of interior space and enabling new interior and exterior design of cars that were not possible due to structural limitations. For this reason, I think it will have a more human-centered spatial innovation than car engines and various internal combustion engines. From a technical point of view,'E-GMP' is said to be able to drive more than 500km in domestic standards with a single charge. With an 800V charging system, it is said that 80% charging is possible in 20 minutes when using a super-fast charger. And due to this technology, it is possible to mount a high-capacity battery. Therefore, it is possible to build a four-wheel drive system with a front-wheel motor on the rear wheel base, and it is a structure suitable for high-performance models. In addition, I think E-GMP can be applied to any vehicle such as sedan, CUV, and SUV, and the acceleration will be improved.

 


Therefore, it is expected that it will give a new paradigm and a fresh shock to the domestic electric vehicle market in the future, and it is said that Ioniq 5 and Kia CV will be applied sequentially.

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