과학기술과 경제

테슬라 사이버트럭

내일을 보다~ 2020. 12. 19. 04:27

테슬라 사이버트럭

-테슬라 사이버트럭가격 이 합리적인가?

 

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이번에 새로나온 사이버트럭은 정말 자동차업계를 뛰어넘어 사회적 경제적인 모든 측면을 뒤바꿀 신기한 차라고 생각한다. 차라고 말하기엔 어마무시한 과학기술을 집합한 하나의 예술품이라고 생각한다. 이차의 특이한 점은 사이드미러가 없을뿐 아니라 와이퍼가 없다. 또한 가장 이상하게 다가오는건 알수 없는 형태의 차체이다. 그러나 필자는 엘론 머스크는 단지 파격성을 강조하기 위해서, 아니면 혁신성을 강조하기 위해서 이러한 디자인을 선택한 것인가라는 의문을 가지게 되었다. 필자는 파격성 혁신성 2가지 전부가 아니라고 생각한다. 차에 내부적인 토크량, 출력량, 적재량 이런것과 다르게 필자가 테슬라 사이버트럭에서 본 것은 '생산공정의 혁신'으로 이라고 생각한다. 테슬라 사이버트럭의 외부적인 모습을 보면 정말로 단순하다. 정5각형 형태에 바퀴만 달린 느낌이다. 그렇다. 이것을 자세히 보지 않고 대략적으로 차체를 구성하는 것에 있어서 강철판이 크게 필요가 없다. 그리고 위에는 강판을 삼각형 형태로 만들어져있다. 또한 모노코크 방식으로 하여 자동차의 차체 중, 프레임과 통합되어있는방식으로 프레임이 구성되어 있는것으로 보여진다.  차체 옆면에 강판 위에 삼각형의 지붕을 단순히 얻었서 만들진 것처럼 보인다. 그러나 보기와 다르게 엄청난 내구성과 강성으로 차체가 보다 안정적이며, 이러한 모노코크방식과 디자인의 채택으로 넓은 내부공간도 확보 했다고 생각한다. 이러한 부분에서 필자는 '자동차의 성능', '자동차의 디자인'도 중요하지만, 차를 쉽고 빨리 만들 수 있는 '공정의 혁신'도 보여줬다고 생각을 한다. 결과적으로 테슬라의 사이버트럭 통해 더욱이 효율성이 있게 차를 만든다라고 생각을 했다. 이러한 예시로 제로백 2.9초 한번 충전시 800Km를 가고, 레이저와이퍼라는 전후문한 기술이 있지만, 이러한 퍼포먼스를 가지고 있는 차의 가격이 4000천 정도부터 시작하는 근거라고 생각한다. 만드는 과정이 단순해지므로 이러한 첨단기술의 집합체를 우리는 더욱이 싸게 구입할 수 있게 됐다고 생각한다. 이러한 이유로 필자는 앞으로의 자동차 모델 또는 생산공정 과정을 다른 자동차 회사도 이러한 생산 공정의 혁신을 하지 않을까 싶다.

 

 

Tesla Cybertruck

-Is the Tesla Cyber Truck price reasonable?

 

I think this new cyber truck is truly a novel car that will transcend the automobile industry and change all aspects of social and economic terms. I think it is a piece of art that is a collection of science and technology, which is terrible to say that it is a car. The peculiarity of the second car is that it does not have a side mirror and has no wiper. Also, the strangest approach is the unknown shape. However, I have questioned whether Elon Musk chose this design just to emphasize breakthrough or innovation. I don't think there are two things that are unconventional and innovative. Unlike these things, the amount of torque, output, and load inside the car, I think that what I saw in Tesla Cybertruck is'innovation in the production process'. Looking at the exterior of the Tesla Cybertruck, it's really simple.

It feels like it has only wheels in a regular pentagon shape. Yes. Without looking at this in detail, there is no need for a large steel plate to roughly configure the body. And on the top, the steel plate is made in a triangular shape. In addition, it is seen that the frame is constructed in a manner that is integrated with the frame of the vehicle body by using the monocoque method. It looks like it was made by simply obtaining a triangular roof over a steel plate on the side of the body. However, unlike what it looks like, the car body is more stable due to its tremendous durability and stiffness, and I think that the adoption of this monocoque method and design secured a wide interior space. In this part, I think that'automotive performance' and'automotive design' are also important, but it also showed'innovation in process' that can make cars easier and faster.

As a result, I thought that Tesla's cyber truck would make cars more efficient. For this example, a single charge of zero-back 2.9 seconds goes 800Km, and there is a front and back technology called a laser wiper, but I think that the price of a car with such a performance starts from about 4000 thousand. I think that the simplification of the making process makes it possible for us to purchase these high-tech aggregates even cheaper. For this reason, I wonder if other car companies will also innovate the production process in the future car model or production process.

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