과학기술과 경제

자율주행기술 핵심 Lidar란

내일을 보다~ 2020. 12. 24. 11:14

자율주행기술 핵심 Lidar란

미래 자율주행 시스템을 위한 차량용 라이다와 솔루션의 도입

 

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미래 자율주행 자동차에 있어서 가장 핵심적인 기술이 몇몇가지 있다. 자동제어시스템이라던지 무인시스템, OTA시스템,이라던지 셀수 없이 많이 기술들이 융합되어 있을것이다. 이번에는 이러한 여러가지 시스템들중 라이다(LIght Detection And Ranging)기술에 대해서 알아보려고 한다. 라이다의 명칭은 전파를 대신하여 빛을 쓰는 것을 얘기한다. 즉 레이저를 펄스를 발사하여, 주변의 빛을 어떠한 대상에 가하여 반사되어 돌아오는 것을 받아서 대상부터 물체까지의 거리 등을 측정함으로 얻은 주변의 모습을 정확하고 정밀하게 그려내는 장치라고 볼 수 있다. 그리고 이러한 광학-펄스의 폭은 몇 나노초부터 몇 마이크로초까지 세세하게 변동할 수 있다고 한다. 우리는 여기서 한가지 의문점이 들 수 있다고 생각한다. 레이저, 레이더, 초음파 센서, 카메라 여러가지 기술들이 존재한데 왜 라이다기술이 핵심 기술인지를 말이다. 사실은 여러가지 기술들을 복합적으로 사용한다. 즉 이를 센서 퓨전(Sensor Fusion)이라 불리며 복수의 기술을 활용하여 차량 주변의 환경을 정확하게 인지하고 차량 내부에서 지도를 그린다고 생각하면 된다. 초음파같은 경우는 대기중에 거리가 길어지면 질수록 크게 감퇴 할 가능성이 있다. 카메라 같은 경우에는 가격면에서 저렴하고, 쉽게 구할수 있다. 그러나 이것을 바탕으로 하려면 엄청난 양의 프로세실 가공이 필요하며 주변의 빛 조건에 있어서 크게 차이가 나타날 수 있다고 생각한

다. 

 

 

우리는 크게 라이다와 레이더를 가지고 비교를한다

둘의 성능은 앞서 얘기했던 초음파 또는 카메라와는 다르게 비슷하며 조금의 차이만 존재하기 때문이다.

공간분해에 있어서는 적외선 공간 분해 기능 때문에 엄청나게 작게 쪼개서 나눌수 있다 따라서 이러한 기능으로 인하여 가공과정을 걸치지 않고 바로 3D로 묘사할 수 있다고 생각한다. 반면 레이더는 거리가 늘어 날 수록 분석이 힘들다고 한다. 날씨의 경우에서 레이더의 경우 날씨 악천후의 영향을 많이 받는다. 반면 라이다의 경우에는 날씨의 조건 영향을 덜 받는다고 한다. 그리고 FOV(Field of View)라는 것이 있는데 라이다 시스템은 모든 ADAS(Advanced Driver Assistance Systems) 기술 중에서도 가장 넓은 FOV를 가지고 있다. 또한 각도 분해 기능에 있어서도 레이더보다 위에 있다고 생각 할 수 있다. 따라서 자동긴급제동장치(AEB), 어뎁티트 크루즈 컨트롤(ACC), 후측면 감지 시스템 등 여러시스템에 도움을 줄 것이라고 생각한다. 따라서 테슬라, 현기차, 볼보 등 여러 전기차를 제조하려는 회사에서 이러한 라이다 기술에 대해서 더욱이 연구하고 이러한 기술을 앞으로 나올 신차에 적용한다고 한다. 따라서 우리는 라이다기술에 대해서 흥미롭게 살펴 볼 필요가 있다고 생각한다.

 

 

 

What is the core Lidar of autonomous driving technology?

 

 

Autonomous technology is the key Lidar

 

There are several of the most essential technologies for future self-driving cars. There are several types of core technologies in the future autonomous cars. Whether it is an automatic control system, an unmanned system, an OTA system, countless technologies will be fused. As automatic control system will be throwing a lot of convergence technologies with no unmanned systems, OTA system, called Throw count. Lida refers to the use of light instead of radio waves.

In other words, it can be seen as a device that accurately and accurately draws the shape of the surrounding area obtained by measuring the distance from the object to the object by receiving the reflected light from the object by emitting a pulse of the laser and returning it.

And it is said that the width of this optical-pulse can vary finely from a few nanoseconds to several microseconds.We have a large lidar and radar and make a comparison

The performance of the two is different from the ultrasound or camera mentioned earlier, and there are only slight differences.

In spatial decomposition, due to the infrared spatial decomposition function, it can be divided into extremely small pieces.

Therefore, I think that this function can be used to describe it in 3D without processing.

On the other hand, radar is said to be difficult to analyze as the distance increases. In the case of weather, radar is highly affected by bad weather. On the other hand, it is said that Lida is less affected by the weather conditions.In addition, there is a field of view (FOV), and the lidar system has the widest FOV among all ADAS (Advanced Driver Assistance Systems) technologies. It can also be thought of as being above the radar in the angle resolution function. Therefore, I think it will be helpful for various systems such as automatic emergency braking system (AEB), adept cruise control (ACC), and rear side detection system. Therefore, companies that want to manufacture various electric vehicles such as Tesla, Hyundai Motors, and Volvos are said to further study these LiDAR technologies and apply these technologies to new cars in the future. Therefore, we think it is necessary to look interestingly about LiDAR technology.

 

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